OOR Noord- Oost-Nederland

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Home Kwaliteit & innovatie Opleidingsklimaat
E-mail Afdrukken

Op deze pagina's vindt u informatie over hoe u kunt werken aan een goed opleidingsklimaat. In het voorjaar 2012 beginnen we met informatie over hoe u omgaat met problemen tussen de aios en de opleider.  

VOORKOMEN VAN PROBLEMEN TUSSEN AIOS EN OPLEIDER

Op deze pagina’s leest u hoe u positief en constructief om kunt gaan met situaties waarin er tussen opleider en aios problemen lijken te ontstaan. Alles onder het motto: voorkomen is beter dan genezen.

De Centrale Opleidingscommissie van het UMCG wil met deze informatie ervoor zorgen dat opleiders en aios potentiële problemen tijdig erkennen en herkennen. Zo kunnen zij tijdig met elkaar in gesprek komen over oplossingen.

Doel van de informatie

  • U weet tot wie u zich kunt wenden als er problemen dreigen te ontstaan.
  • U weet wat u kunt doen als problemen dreigen te escaleren.
  • U weet hoe u een geschil kan voorleggen.

Bekijk de informatie over

Toetsen en beoordelen

Tijdig bijsturen

Veilig melden opleidingsgerelateerde problemen UMCG

Geschillenprocedure

Vervanging aios bij beëindiging opleiding

Contactgegevens (algemeen en per ziekenhuis)

 

Casussen: wat zou u doen?

Deze site gaat niet over problemen maar over het tijdig herkennen van situaties die uit kunnen groeien tot een probleem. Arts en onderwijs-expert Peter Boendermaker schreef enkele casussen. Volledig verzonnen maar tegelijkertijd levensecht. Laat uw gedachten er eens over gaan. Wat zou u doen?

 

Is dit wel wat ze wil?

Telkens met de hakken over de sloot

Je mag steeds meer zelf


 


SITEMAP Privacybeleid-Retourbeleid-Winkel Regels